Main blocks

13 September, 2009

Inilah aktiviti hujung minggu my kids. Seperti biasa terperap kat rumah. Tapi minggu ni mood they all OK sikit sebab saya belikan permainan baru minggu lepas..inilah dia toys baru Aqil




Mesti orang hairan kenapa beli set Dora untuk my boy. Actually Aqil dah ada set Diego sebelum ini. Kira ini tambahan kepada set Diego yang ada. Lagipun saya tengah nak train Aqil dengan konsep sharing. Konon-konon Diego tu dia (Aqil) dan Dora tu adik dini (my daughter). Lagipun saya teruja tengok set Dora ni ada playground (hehehe...mama yang over excited nak beli)

Saya suka beli permainan berunsurkan blocks kerana suka lihat kreativiti Aqil. Antara kebaikkan permainan berunsurkan blocks


1) increase hand- eye coordination

2) enhance logic thinking capability

3) enhance capability in spatial awareness

4) improve social capability by building "something" with friends and siblings

5) enhance language skills for instance by talking about the end products


source : www.best-child-toys.com/toy-building-blocks.html


The pictures




Aqil senyum2 malu mama nak snap pic. Abaikan rambut anak lelakiku yang panjang itu. Ini semua gara-gara H1N1. Nak bawak keluar gi potong rambut pun takut. Tapi before raya ni kena potong jugakla




Tengah kusyuk.. dah tak peduli orang lain.

Since mama nak kenalkan konsep sharing is caring jadi adik dini pun kena join main sekali lah. Tengoklah apa dia buat






engineer bahagian quality control. Menguji kekuatan bahan binaan. Semua benda dia nak gigit. Bagi teether tak mau tolak tepi..


Happy dapat main sekali. Kalau kita tak bagi mesti mengamuk guling-guling sampai hujung tilam


Kereta terbang Dieogo rekaan Aqil.

2 comments:

Tyha said...

Terima kasih drop by kat blog saya.Emmmm ni tuan penganjur dah ajak join...kena joinlah you punya giveaway...saya ni baru belajar2 join give away.;)Nama blog you unik....sebab bunga kesidang sangatlah wanginya.Saya suka bau dia mcm pandan yang mewangikan taman.

Khusyuknya Aqil main blok!

Drama Mama said...

cutenya aqil main ngn dora set, adik dia mesti tak sabar nak main kan. tu yang gigit2 tu hehe

nice blog!