bunga raya bunga sakura

28 December, 2009

Alhamdulillah kami sekeluarga selamat menjejakkan kaki ke bumi Malaysia setelah seminggu bercuti di bumi sakura. Kehidupan kembali seperti biasa. Pagi tadi Aqil dan Dini  pun meragam nak ke nurseri setelah  seminggu berkepit dengan mama dan papa. Terlalu banyak pengalaman baru yang saya kutip sepanjang percutian ini. First oversea trip for me and kids (hubby dah ntah kali ke berapa sbb dia kdg2 kena duty travel)

Asakusa Temple Tokyo

Disneyland Tokyo

Sebenarnya terlalu banyak perkara yang hendak saya tulis dan kongsi bersama. Cuma saya hilang rasa untuk menulis sejak saya dapat tahu tragedi yang menimpa little mujahid bekas pelajar saya di CFS UIA, Hafiz dan Mawaddah . Hati saya sebagai ibu tersentap dan tersentak. Sukar nak percaya . Saya ikuti perkembangan Ukasyah sejak di rahim ibunya . Mungkin kerana sudah lama tidak menjengah ke blog sendiri saya mengetahui berita ini agak lambat . Saya sibuk berkursus dan persiapan untuk bercuti. Sesungguhnya berat mata yang memandang berat lagi bahu mereka yang memikulnya.

Al-Fatihah buat anakanda Ukasyah . Nantilah ibu bapamu di pintu syurga  sayang. Mereka adalah insan2 tabah yang terpilih untuk melalui ujian ini.

*InsyaAllah  pengalaman di bumi Sakura akan saya kongsi bila hati ini telah bersedia.

2 comments:

Nadiah Sidek said...

oo..mawaddah tu ex-student akk ye? sy kenal mawaddah melalui blog je. mmg sedih bila dpt tahu pemergian 'ukasyah..smg diorg tabah hadapi ujian..

hayatizain said...

Ye Nadiah, Mawaddah dan Hafiz both students akak masa di CFS UIA. First Batch yang akk ajar and also mengajar di CFS was my first job. mmg byk kenangan. Selalu ikut perkembangan they all since mawaddah mengandung. Akk speechless dan sedih bila dapat tahu pasal tragedi ni. Setiap hari bila dtg kerja teringat-ingat dkt anak2. Doakan mereka berdua tabah menghadapi apa yg berlaku.